אדריכל סרג' בן דוד

עיצוב פנים במרכז הארץ

תוכן עניינים

לפני שמתחילים לעצב את הבית מחדש או פונים למעצב פנים חשוב להיות מוכנים וזה דורש כמה וכמה פעולות. בין אם מדובר בעיצוב דירה חדשה ובין אם מדובר בעיצוב הדירה הקיימת, קודם כל צריך לפנות מקום לתכולה חדשה. מדוע אתם תוהים? ובכן המטרה של עיצוב פנים זה לעצב את החלל מחדש וזה ברוב המקרים אומר שהגיע הזמן להיפטר מלא מעט פריטים וריהוט ישן. כשמודבר בעיצוב פנים ובפרט כאשר נעזרים בשירותיו של מעצב פנים לא רק מדובר ברכישת ריהוט חדש, אלא גם בניצול נכון ואופטימלי של החלל, וכדי שמעצב פנים יידע לנתח החלל, את הגודל, את המידות, את המבנה, וכמובן את הצרכים שלכם, הוא חייב לקבל תצוגה הוליסטית של החלל מבלי שהוא מלא ועמוס בפריטים ישנים. כמו כן, אם נודה באמת, אחת הסיבות שאנו בוחרים לעצב את הבית מחדש זה כדי להתחדש ובעיקר לשנות את העיצוב הקיים שכבר לא מספק לנו את התחושה הביתית אליה אנו שואפים. מעבר לכך, גם אם הנכם מאמינים בכך וגם אם לא, זריקת דברים ישנים מפנה מקום לאנרגיות חדשות בתוך החלל.

למצוא מעצב פנים לפרויקט עיצוב פנים במרכז

כאשר מדובר בעיצוב פנים במרכז לזכור שהמרכז הוא קצת יותר אורבני משאר האזורים בארץ וכך גם סוגי הבתים והדירות, ולכן אם החלטתם לעצב את הבית מחדש מאוד מומלץ להיעזר במעצב פנים שמנוסה בתחום עיצוב הדירות במרכז ומכיר את האתגרים שהן מביאות עמם, ובפרט אם מדובר בדירות ישנות יותר. כמו כן זה מאוד חשוב לא ללכת לאיבוד בתוך תהליך העיצוב ולאבד את הזהות העצמית של הבית. בסופו של יום, אומנם המטרה של עיצוב פנים זה לחדש ולהתחדש אך בעיקר לשדרג את העצמי שלכם דרך החלל מבלי לאבד את קווי האופי שהייתם רוצים בסביבה הביתית שלכם. לשם כך, חייבים לבחור במעצב פנים שיודע לזהות את הצרכים שלכם ולהתאים לכם קו עיצובי שיתאים לכם גם בפן העיצובי, גם בפן הפונקציונלי, וגם בפן האישי. יחד עם זאת, חשוב לשמור על ראש פתוח ולהיות פתוח לרעיונות עיצוביים חדשים, לפעמים דרך עיצוב מחדש אנו לומדים ומגלים על עצמנו דברים חדשים.

מהו התהליך של עיצוב פנים?

בין אם מדובר בעיצוב פנים במרכז או בכל מקום אחר בארץ, התהליך של עיצוב פנים טומן בתוכו כמה שלבים, חלקם טכניים, וחלקם כבר עוסקים יותר במודל העיצובי ובבחירות של ריהוט, אביזרים, צבעים, סגנונות ועוד. בפן הטכני, כדאי קודם להחליט על תקציב. התקציב לעיצוב יסייע לכם ולמעצב לתכנן ולבנות את "הטיוטה" הראשונית מבלי לחרוג מההוצאות, ככה שתדעו בדיוק במה אתם מעוניינים להשקיע יותר ולהשקיע פחות בפן העיצובי, כגון רכישת ריהוט חדש ואביזרים לבית. בשלב השני לאחר שהחלטתם על תקציב, כדאי לבחור בסגנון וקו עיצובי שהייתם רוצים להעניק לחלל, האם אתם מעוניינים בסגנון קלאסי, אורבני, כפרי, וינטאג', מודרני וכדומה. זה חשוב לבחור את קו העיצוב כדי שתהיה סינרגיה בין האביזרים והריהוט החדש שתרכשו. השלב השלישי הוא תכנון העיצוב מראש, ובשלב זה יש למעצב הפנים תפקיד חשוב בתכנון העיצוב האדריכלי וניצול החלל באופן אופטימלי תוך שמירה על פונקציונליות, נוחות, ואסתטיקה.

פינוי דירות לפני התחלת העיצוב

ובכן, רגע לפני שאתם מתחילים לעצב את ביתכם מחדש חשוב לעשות פינוי דירות ולפנות את החלל ולהיפטר מהריהוט הישן. מעבר לכך שזה הכרחי לפנות את הדירה עבור הריהוט החדש והמעוצב שלכם, יש בתהליך הפינוי משהו סימלי, זה הרגע שאתם נפרדים מהעבר ופותחים את הדלת לעתיד, וזה שלעצמו חלק חשוב בתהליך של עיצוב פנים.

עוד כתבות

בניית בריכת בטון - מאמר של סרג' בן דוד משרד אדריכלים
מגזין

איך בונים בריכות בטון?

תוכן עניינים מי לא חולם על בריכה בחצר הבית? אפשר לומר שזהו רצון של רבים, אך מה זה מצריך מכם חוץ מבחירת השטח בחצר? בריכות

קרא עוד »